Nu har jag varit på jobbcoaching :)

Denna tisdag började mycket mycket tidigare än vad den brukat göra de senaste månaderna. Klockan var tvungen att ringa för väckning kl. 5.00 om jag skulle få mig och Madde färdiga tills Jörgen skulle fara till jobbet. Vad har han med min morgon att göra då?


Jo, eftersom jag hade tid hos POOLIA i Jönköping redan klockan 8.15 och Jörgen har bilen till jobbet, var jag tvungen att åka med honom till Nässjö för att sedan fortsätta vidare till Jönköping. Madde skulle vara hos morfar eftersom hon har höstlov denna vecka.

Det var en mycket trevlig tjej (rekryterare) på Poolia som tog hand om mig och "skrev in" mig i jobbcoachingkarusellen ;). Jag ser med förväntan och spänning på min coachingtid och mitt mål är att komma ut i ett administrativt arbete inom snar framtid. Jag vill inget hellre. Så med Poolias hjälp hoppas jag att jag finner verktygen till mitt nya jobb.


Mötet på Poolia tog drygt en timma sedan körde jag till köpcentrat A6 och parkerade utanför Ikea. Där mötte min goa vän Annika upp och vi började vår förmiddag med en god fika (tack Annika för det) innan vi genomsökte Ikea och inhandlade mina första julklappar *inte dåligt av mig* och lite smått och gott. Efter Ikea fortsatte vi in på själva köpcentrat och gick in och ut i mååååånga butiker men jätteroligt hade vi. Jag jagade en handsfree till min mobil med blåtand och köpte en också, vilken visade sig när jag kom hem inte passa för mina små ögon hihihihihi.....*snopet*. Jaja...Jörgen ville testa den iställlet men då visade det sig att inte hand SonyEricsson stödde blåtand-handsfree :( Jag får använda mina vanliga stereohörlurar istället tills jag hittar en "snäcka" som sitter kvar i örat och inte bara trillar av hela tiden.

Nåväl, sen åkte jag hem och hämta Madde hos mamma och pappa, fikade där sen gick hem för att börja med middagen - levergryta och ris *mumma*. Klockan 21.00 var det dax igen för veckans avsnittt av Andra Avenyn och jag konstaterar att Greger är inget annat än jobbig men rätt kul ibland också hehehe....

Nu har jag nog fått med min dag i resume i ett inlägg och med detta så är klockan inne på den sista halvtimman innan midnatt - och då skulle jag legat i sängen för länge sedan eftersom jag ska upp tidigt även imorgon onsdag.

Lev väl och var rädd om varandra!

Kram



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om