Blir så trött

Usch så trött jag blir av Tradolan medicinen jag tar mot värken i foten. Jag var inne i FASS och läste om biverkningarna för Tradolan och det var ingen rolig läsning. Tradolan är en stark beroendeframkallande medicin som är svår att bli av med. Jag är ordinerad 1-4 tabletter varje dag och jag fick 60 st utskrivna. Dessa ska jag ta tillsammas med 2 st Panodil vid varje intag.

Vad har hänt annars i helgen? Jo, i fredags var jag på återbesök på Eksjö Vårdcentral då jag först fick röntga foten sedan träffa läkaren på Ortopedmottagningen. Jag fick ett nytt gips eftersom det gamla klämde lite och skavde. Sjukgymnasten/kom hem med en rullstol som jag underlätta för mig här hemma samt att jag kan komma ut lite. Senare på fredagseftermiddagen kom Miriam och Bosse och fikade tillsammans med Jörgen och mig. En fin glasvas med vårblommor fick jag av dem, så fina...Tack!

Lördagen fortlöpte i rask takt. Frukost vid 10 sen åkte Marcus och Jörgen iväg för att meka med bilar. Jag och Madde var hemma. Vickan och Hanna var ute på stan för att köpa present till Philip som fyller 19 år på måndag.

Jag kände mig lite piggare mitt på dagen så jag tänkte överraska Jörgen med att skala potatis. Jag satt i rullstolen och skalade potatisen och det gick jättebra. Det blev dock lite problem när jag skulle salta. Saltet stod ju på kryddhyllan över fläkten och dit upp når ju inte en rullstolsbunden. Nu kunde jag ju resa mig upp för en kort stund och ta ner saltet, men jag tänkte att det är inte allt som är förgivet. Det är lärorikt att få sitta i rullstol för att se med andra ögon på tillvaron. Allt känns vara 1 km för högt upp hihihi. Nej jag ska inte klaga, jag gillar mitt tillfälliga hjälpmedel.

Micke och Åsa kom till oss och fikade på lördagkvällen och samtidigt tittade vi på Robinson Karibien. Efteråt så surfade jag ut i zybervärlden ett tag - ja det blev en lång stund.

Imorse åt jag en supergod frukost. Jörgen är så duktig i köket. Han stekte ägg, potatis och korv och sen åt jag en tallrik med yougurt också, mumma.

Efter den sena frukosten var jag helt slut....det onda i foten tog vid och det tog en stund innan jag kände Tradolanets verkan.

Jag slocknade och sov nästan 2 timmar.


Nu sitter jag här och kollar på Hälsoresan.
Ikväll är det ju också ett tv-program som heter "I en annan del av Köping" ett roligt program som jag inte vill missa.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om