Vilken mardröm


Inatt vaknade ett 10-tal personer upp till en mardröm i Vetlanda. Strax efter 01.00 gick larmet att ett flerfamiljshus brann på Storgatan i centrala Vetlanda. Det var två grabbar som satt uppe och kollade på tv, som upptäckte att det luktade rök och bränd plast. Det visade sig att det brann i deras hyreshus i grannlägenheten. Enligt nyheterna så fick tydligen två personer föras i ambulans till sjukhus.


Usch, mina tankar går nu
till alla inblandade, hyresgäster som förlorat allt de äger, hyresvärd och räddningspersonalen som jobbat med att försöka släcka branden. Materiella saker går ju alltid att ersätta, det var tur att inga människor eller djur omkom i den kraftiga branden.

Jörgen, Madde, Vickan och Philip tog en promenad bort till brandplatsen (två kvarter bort frå oss) för att se hur det såg ut. Jag stannade hemma av naturliga skäl ;)

Nu sitter jag med benet högt och har jätteont. Jag känner det som om benet svullnat under gipset och klämmer mot gipset. Varje liten rörelse jag ska ta med höger ben ger ordenlig smärta....*suck*! Imorgon kl. 08.15 ska jag röntga benet igen och sedan kl. 10.00 ska jag träffa en ortopedläkare i Eksjö.

Källa: www.sr.se/jonkoping

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om