Allt är vitt, vitt...

God morgon!

Ute faller snön ymnigt och allt är nästan vitt. Efter att jag hjälpt Madde över vägen till skolan på morgonen så tog jag snöskyffeln och tog tag i snödrivan som blivit efter att de plogat vägen utanför huset. Det måste ju vara fritt framför postlådan så postbilen kommer intill för att lägga i postlådan. Att skotta grusgångarna är helt meningslöst just nu när det snöar så mycket, jag får ta ett ryck lite senare idag istället. Min svarta Saab är nu nästan täckt av snö så det blir att skotta fram den om jag måste iväg med bilen men jag tror jag håller mig inomhus idag ;)

Igår bjöd vi Tomas och Ida på middag och efteråt åkte vi in till Vetlanda Julmarknad eller Julskyltning som det också kallas. Snön yrde och det blåste iskallt men vi trotsade vädret och gick från Willysparkeringen till torget för att se om vi hade tur med lotter mm. Ida och jag spelade på chokladhjulet och vi vann varsin chokladask och vi gick nöjda, iskalla och blöta tillbaka till bilarna. De åkte hem för att lägga Theo medans vi åkte och värmde oss hos mamma och pappa. Dit hade även Vickan och Philip gått så vi fikade sedan åkte vi hem.

Klockan 18.00 kom Kenneth och Solweig och drack glögg och åt peppisar med ädelost - ute fortsatte det snöa hela kvällen. 19.00 började BingoLotto, jag har inte spelat eller sett programmet på flera flera månader men nu ville Madde och jag spela. Vi satt länge med ett nummer kvar men vad hjälper det....ingen vinst för oss :(

Vårt julfina köksfönster, snön den faller utanför och jag är glad att vara inomhus...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om