Let it snow Let it snow Let it snow

...ja se snö det har vi fått och mer kommer det enligt väderprognosen. Det snöar t o m på min blogg - jag tyckte det passade sig bra nu när vädret är som det är. Min blogg är varmhjärtad så jag tyckte inte att lite snöande skulle göra den kall.

Nåväl, snart är det 1:a advent och jag tycker verkligen om just adventstiden, faktiskt bättre än själva julen. All förväntan, pyssel och julklappsinslagningar, mys och stearinljuslukt för att inte tala om pepparkaksdoft och varm och god glögg. En härlig tid som väntar alltså.

Allt snöande gör att paraboltallriken snöar igen och tv-bilden hackar som värsta ryckningarna hehe...men det tar jag och skiter i ;) jag sätter på Martinez underbara nypressade CD som jag fick i brevlådan igår....*tack tack goa du*

Lite mat i magen kanske? men då måste man ju känna lite hunger iallafall, och det gör inte jag just nu..väntar tills Madde kommer hem. Men först måste jag ut och halka på vägen till Vetlanda, det är ju bara onsdagar som personalen i Jobb och Utvecklingsgarantin finns tillgängliga på Arbetsförmedlingen och idag är det ju onsdag. Usch, jag vill inte bollas hit och dit och alla dessa åtgärder som finns, som inte ger något varaktigt jobb vad jag vet iallafall. Det ska bli spännande att höra vad de har att säga. Det blir nog en jobbcoach till att börja med.....i ca 6 månader hehe men vad gör det, om jag fattade rätt så sa hon sist att jag skulle få ytterligare 450 dagar men då är Försäkringskassan den som får öppna plånboken *L* jag får dock samma urusla ersättning....JAG VILL INTE MER - JAG VILL HA ETT JOBB - SÅ JAG KAN KÄNNA MIG SOM MÄNNISKA IGEN!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om