Måndagkväll....och Dansbandsbrudar

Gokväll på Er!

Har ni haft en skön helg och en fin måndag? Jag och familjen har ju som ni säkert inte har missat, flyttat hela helgen och nu är allt på plats i huset. Mycket ligger fortfarande kvar i kartongerna eftersom jag vill planera vart allt ska vara. Var sak på sin plats liksom ;)

Städningen av lägenheten har påbörjats och sovrummen är klara. Nu återstår "bara" köket, toaletterna, hall och tv-rummet. Vi har ju veckan på oss så det fixar sig men jag vill få det undanstökat så snabbt som möjligt så jag kan fortsätta koncentrera mig på uppackning av kartonger i huset istället.

Klockan 20.00 ikväll startade TV4+ DANSBANDSBRUDAR. En serie av program där vi tevetittare får följa med några dansbandsbrudar under några veckor. Vi får se deras "fram och baksida" av sitt yrke som dansbandsbrudar. Jag tyckte programmet var bra men jag måste notera att jag reagerade på att ljudet på inspelningen ute på dansbanorna inte var så bra *gnällspik* men jag ska absolut se fortsättningen nästa måndag, var så säker.

Såg du Dansbandsbrudar? Isåfall vad tyckte du?

Annars har det inte hänt något direkt spännande idag. Jag gick med Madde till hennes nya skola strax innan 8 imorse. Hon ville att jag skulle göra det eftersom det var hennes första dag där. Vi får se hur det blir imorgon bitti hehe....om hon går själv eller om jag behöver följa med. Väderreportrarna lovade snöoväder över östra götaland så det känns inget vidare att behöva ut då hehe.... Vi får se när vi vaknar imorgon om det kommit någon snö på marken eller ej....

Nu ska jag bara hänga upp lite tvätt innan jag bäddar ner mig i sängen. Jag tog en värktablett för att jag har rejäl huvudvärk så nu hoppas jag att den hinner ge verkan innan jag somnar.

God Natt kära läsare....Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om