Dag 2 - Min första kärlek

Min första kärlek, det var till en kille som heter Mats Axelsson. Han mötte jag första gången när han och jag skulle öva till att vara brudnäbbar på min sysslings bröllop. Jag var då 9 år och han var 8 år. Vi började brevväxla som barn gjorde på "den tiden". Kärlek uppstod och jag "blev ihop" med honom.

Vi träffades inte alls ofta eftersom han bodde strax utanför Eskilstuna och jag i Vetlanda. Det var bara på sommaren och något enstaka lov som vi träffades då hans pappa var chaufför och han kunde följa med när han åkte på resor genom Vetlanda. Jag var också uppe hos honom på sommarlov och då träffade jag hans syster Lotta och hans lillebror Niclas.

Det tog slut mellan oss men flera år senare blev jag och min man uppbjudna till hans syster Lotta när hon skulle gifta sig med sin Tommy. Efter den gången har jag inte sett eller hört något från han eller Lotta. Jag har försökt leta efter dem om de finns på Facebook men inget napp...tyvärr.

Detta var min första kärlek...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om