En helg full utav vänskap...

Hej på er, det var ett tag sedan jag skrev sist *tyvärr*. Mina dagar består ju numera av jobb och fritiden försvinner i vardagliga sysslor. Jag lovar att jag ska blogga lite mera framöver.

Min helg har varit fullspäckad av händelser som berikat mig och det känns gott att ha så fina vänner och familj runt mig. Igår var Annika och Magnus + hans son hos oss och vi åt kycklingsallad och hade det jättetrevligt. Tiden gick undan men vi orkade även med både grädde och "Pollykakan" som efterätt till kaffet ;), jag kunde med glädje se att maten var till belåtenhet hehe.... Vi skrattade och tjattrade och klockan hann bli en bra bit över midnatt innan vi kramade om varann och de körde hem mot Tenhult.

Jag somnade efter en stund och sov gott ända tills Madde väckte mig att klockan var 10 och hon ville ha frukost *L*. Efter frukosten kom familjen Poppe på snabbfika innan grabbarna skulle hem till Skede för att bära in ett 20:e talet kubikmeter med ved hemma hos dem. Ida och jag tog med oss barnen och åkte till Maxi och handlade lite mat sen snabbt hem för att skala potatisen och steka 2 kg pannbiffar tills klockan 15 då vi skulle ha "familjemiddag" och fira Jörgens födelsedag (han fyller den 2 februari). Han fick två jättefina svarta krukor med växter samt en asksug till vedpannan.

Marcus underbart goa flickvän Madde kom med en kladdkaka och gav Jörgen, så god den var. Tack Madde!

Senare kom även Kenneth och Solweig och gratulerade Jörgen, han fick två väggljusstakar av dem och de var jättefina :) Jag hade även hunnit göra en gräddtårta som vi bjöd på tillsammans med kaffet.

Nu sitter jag i fåtöljen och andas ut....tänker tillbaks och känner mig stolt. Jag längtar tills imorgon då jag åter igen får gå till mitt jobb som jag tycker så mycket om....

Puss & Kram till Dig!

Kommentarer

  1. Låter som en mycket trevlig helg!!!:)
    Ha en trevlig jobbvecka...Kramiz på dej !!!:)

    SvaraRadera
  2. Tack Farmor Agge...jag önskar dig en trevlig vecka också...Kramiz

    SvaraRadera
  3. Hej & Tack för god mat å dricka . drickat känner jag av än LER nu på måndags kvällen.

    MVH Magnus S Ps är nöjd med kaffe å en öl nästa gång svårt att tacka nej när det bjuds Ler .

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om