Dag 6 - Min dag

Hej alla, klockan har blivit sen och jag är på språng mot sängen...
...men innan dess så måste jag ju få till ett inlägg om dag 6 - min dag.

Min dag började med sovmorgon till halv tolv hehe...så gott men det kändes inte så gott med frukost då utan det blev lite likt brunch istället.

Idag var tiden inne för Vickan att "flytta" till Nässjö. Philip (och hon) ska bo i Nässjö i egen lägenhet fr o m idag. Hon packade och styrde igår kväll....tills hennes mage sa stopp och jag tror hon hade "flyttfeber" också *L*.

Jörgen hjälpte Philip att bära ner hennes bokhyllor och tv-bänken och alla kassar och kartonger som hon skulle ha med sig till lägenheten.

Tomas och Ida ringde på eftermiddagen och ville att vi skulle komma förbi hemma hos dem och fika lite innan vi for till Nässjö. Så gjorde vi också och det var jättetrevlig fikastund med hembakat och färskmalet nybryggt kaffe. Vi fick också träffa Tomas mamma och pappa, två mycket trevliga människor med god humor precis det jag gillar ;).

Vi for vidare mot Nässjö där Vickan mötte upp för vi två skulle vidare till ICA Kvantum för att göra storhandling till deras nya hem. Den matnotan slutade strax under 2000 kronor men mycket mat odyl fick vi med oss hem i 7 matkassar *L*.

När vi kom hem till lägenheten packade vi in allt. Jag gick husesyn och kunde snabbt konstatera att de fått en jättemysig och fin lägenhet centralt i Nässjö. Jag hjälpte Vickan att koka korven och plocka fram medan Jörgen och Magnus hjälpte Philip med att installera 42" tv på väggen och dra kablar mm till boxern. Ja, det fanns mycket att göra men de har ju hela helgen på sig att få ordning som de vill ha det. Jag finns som stöd men vill inte vara en hönsmamma som lägger mig i (för mycket).

Nu har vi kommit hem till vårt hem i Holsbybrunn, jag satte mig och bloggade medan Jörgen gick till pannrummet och la in kvällens ranson för att få det mysigt och varmt inne i huset.

Madde sitter och spelar på Jörgens bärbara dator, smått ledsen över att storasyster flyttat ifrån henne...men hon vet ju att Vickan, ja även storebror Marcus kommer och hälsar på - när hon minst anar det.

Med detta inlägg vill jag säga att jag haft en bra dag tillsammans med familj och vänner jag säger också god natt till alla hjärtevänner runt om i vårt vackra avlånga land, ja även till dig som bor i ett annat land givetvis. Må så gott och var rädda om varandra!

Innerliga kramar från

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om