Dag 9 - Min tro

Bibeln säger att alla har syndat och behöver få försoning med Gud och bli renade från våra synder. Men Gud vill rädda Dig:
  
Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, för att de som tror på honom inte skall gå förlorade utan ha evigt liv.” Joh. 3:16.

Jesus har försonat Dig med Gud när han dog för Din synd på korset. Du är högt älskad av Honom, så skjut inte upp denna viktiga fråga!
Låt det ske NU! Det är enkelt. Du kan bedja en bön som denna:
JESUS, förlåt mig alla mina synder och rädda min själ. Jag vänder om från mina synder och ber Dig komma in i mitt hjärta och bli Herre i mitt liv, för nu överlämnar jag mig till Dig. Tack för att Du hör min bön och räddar min själ. Amen.
Efter att Du fattat beslutet att bli en kristen vill vi här ge Dig några riktlinjer att följa som kommer att hjälpa Dig i ditt nya kristna liv:
* Bed dagligen. (Luk.18:1)
* Läs Bibeln varje dag. (Apg.17:11)
* Bekänn att Du nu har Jesus som Din Herre. (Matt.10:32)
* Sök kontakt med någon kristen och kom i kontakt med någon kristen församling. (Hebr. 10:25)
Världen över hålls så kallade Alphakurser, dessa Alphakurser är kurser som förklarar den kristna tron.
 
Många har gått dessa kurser och de är mycket uppskattade och givande. 
Kontakta kristna församlingar där du bor och fråga om det hålls sådana kurser. 
Jesus säger: ”Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor så skall jag ge er vila.” Matt.11:28
(texten har jag funnit hos Flammor)

Jag är uppvuxen i ett kristet hem men jag valde själv att "bli kristen" och vuxendöpa mig 1977. Min tro på Jesus ger mig en inre trygghet, jag vet att han finns med mig vart jag än går. Jag kan komma till honom i min bön och jag vet att han hör mig. Nu är det inte så att allt jag ber om få sina svar omedelbart men Guds svar kan komma när man minst anar det. 

Jag vill varmt rekommendera att ni besöker nedanstående länkar:


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om