Kvinnofrukost, självkänsla och gemenskap

För några veckor sedan frågade min kusin om jag ville anmäla mig till Kvinnofrukost. Jag har aldrig varit med på en sådan så jag tackade ja. Frukosten skulle hållas i Pingstkyrkans församlingsvåning och dit var också en kvinnlig föreläsare inbjuden. Hon hette Cajsa och kom från Kaxholmen utanför Jönköping.



Vilken härlig frukost vi fick avnjuta, oj oj oj. Jag njöt varje sekund jag satt där.

Cajsas föreläsning handlade om självbild, relationer med mera. Hon fångade oss med sitt positiva och fängslande sätt att prata på. 

Hon läste lite ur en av böckerna hon skrivit.

Hon talade om att hon var en person som var HSP-are (highly sensitiv person)....det vill säga en person som har en högkänslig personlighet. Jag kände direkt att jag är en HSP-are jag också.

Jag och Cajsa Tengblad
Du kan läsa mera på Cajsas hemsida: klicka här!

Denna lapp låg vid min tallrik,
och visst är det så.
För Gud är allt möjligt!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om