Rolig uteträning på Medley

Igår var jag med på Modal Rehabilitering's sista dag. Vi började kl 9 i Missionskyrkan där vi tillsammans med läkaren och arbetsterapeuten gjorde en avstämning av rehabveckorna. Ulrika, läkaren hade en liten kort föreläsning om att skratt och att gäspa kan förändra dagen. Man frigör "måbra hormon" och endorfiner (om jag inte minns fel).

Visst har hon rätt? Det räcker att bara le och "se" glad ut för att må bättre. 

Strax efter 11 var det så dags för sista gympasset på Medley. Av oss 7 deltagare blev det bara två kvar, Mats och jag. Personliga tränaren Jonas och Anitha höll i passet som vi dagen till ära skulle hålla utomhus. 

Mats och jag fick den allra bästa tänkbara coachning och peppning i träningspasset.....och vi två var helt eniga att dessa två tränare är guld värda!

Men nu börjar allvaret för mig. Nu har jag inte rehabgänget med mig mer och jag får klara mig själv. 

Men jag är helst säker på att Jonas och Anitha kommer finnas där för mig, på min resa mot målvikten.

Nu kör vi......♥️


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om