Lite - men åt rätt håll...

Idag har jag varit på föreläsning om sömn och om hur viktigt det är att sätta mål, både långsiktigt och delmål. Vi pratade om mål när det gäller arbete, fritid och hälsa.

Ett av mina långsiktiga mål när det gäller hälsa är att nå min målvikt på 65 kilo. För att nå detta långsiktiga mål krävs många delmål, och jag har lovat mig att ge mig själv en liten belöning vart femte minskade kilo. I skrivandets stund har jag minskat sex och ett halvt kilo och därmed nått mitt första delmål. Vad min belöning blev kommer jag skriva om lite senare...

Kommentarer

  1. Intressant föreläsning & Viktig...
    Önskar dig lycka till med dina delmål/Fredagskramen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om