Första söndagen i mars

___________________________________________________________________

...då är det alltid VASALOPPET. Klockan 8.00 så gick startskottet för årets lopp och enligt kommentatorerna på Svt1 så var det visst 16000 skidåkare som anmält sig till start. Oj Oj Oj när skottet går av och alla dessa åkare far iväg, likt e myrstack över den vita snön. Jag har aldrig varit i Dalarna på vintern, jag var i Mora med omnejd på genomresa en sommar i slutet på åttiotalet när vi var på väg hem från semester i Lycksele.
Jag skulle gärna vilja fira en riktig midsommar i Dalarna, nån gång. Med spelemän och folkdräkter runt om mig. Det är inget fel med midsommarfiranden jag haft på andra ställen i Sverige men tänk att få uppleva en midsommar i mellansverige....va häftigt det skulle vara ;) Nåväl, det blir iallafall inte så ändå, det får jag nog bara drömma om hahaha för vi är nog fast i Halmstadregionen både på midsommar och även semestern.

Nu ska jag fortsätta in i drömmen igen haha....och vad den handlar om det håller jag för mig själv *L* - myyyyyyysigt är det iallafall.

Kommentarer

  1. ska du inte svara på frågorna från frågestunden?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om