Är det konstigt att man längtar bort ibland?

Sänder iväg ett litet inlägg denna lugna lördag. 

Det är bara jag och hunden Mayah hemma och det är nästan kusligt tyst och tomt här i huset. Enda ljuden är från tv-n och vinden som tar tag i husknutarna. Att det sedan snöar också gör ju att man vill krypa under filten igen för det är ju inte konstigt att man längtar bort ibland....till sommaren, solen och den varma sandstranden eller hur?

Madeleine är hos mormor och morfar denna helgen eftersom hennes kusin också är där. De sover där och har det mysigt. I eftermiddag ska vi hämta upp dessa två tjejer för vi ska upp till Vickan och Philip och fika. Dit kommer även Kenneth och Solweig. De ska sedan följa med hem till oss i kväll medan flickorna åter ska hem till mormor och morfar.

Denna ihållande kyla har bidragit till att vi var tvungna att beställa hem mer ved eller göra en tidigarelagd leverers av veden vi beställt. Så idag kom det hem 7 kubikmeter ved som ligger på hög på gården färdig för att plockas in i vedförrådet. Nån som vill komma och hjälpa till imorgon? Vi bjöd hit Vickan och Philip på middag imorgon så Jörgen och Philip ska börja så smått få in det....ja jag får nog snällt hjälpa till också hihi......men jag tror jag gör mest nytta vid spisen hehe....

Usch jag känner det är fel att klaga på att vi har det kallt och snöigt....tänk i Norrland där de har 30-40 minusgrader...

Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om