Ytterligare en helg är slut

Halloj på Er...

Efter att jag har sett veckans avsnitt av Solsidan och Minuten så tänkte jag skriva ett blogginlägg om helgen som snart är slut. Tycker inte ni som jag att helgerna försvinner skrämmande fort? Min helg har varit mycket trevlig och händelserik. Jag börjar med fredagseftermiddagen, som skulle bestå utav städning och tvättstugan men så blev inte fallet. Jag föll ner i soffan med magsmärtor och somnade på fem röda sekunder ;) och vaknade upp klockan halv åtta då Jörgen sa att vi skulle hem till Ida och Thomas. Yrvaken och fortfarande öm i magen följde jag med till dem och vi var där en stund.

Lördagen började med en god frukost med nybakade frallor. På kvällen kom Ida, Thomas, Marcus och Madde till oss och vi kollade på Melodifestivalen och åt kycklingsallad och hade det jättetrevligt.

Tyckte ni att rätt artister kom vidare till finalen resp. andra chansen? Jag tyckte att Jenny Silver och Danny skulle gått till finalen direkt...de var klart bäst i Luleå.

Sovmorgon är så härligt när det är söndag *L*, så blev det även idag. Färska frallor serverades även idag på frukostbordet och vi åt och mumsade, det var så gott! Vickan och Philip kom på kärt besök klockan 13 och strax efter dem kom mamma och pappa. Mycket trevligt hade vi när vi tillsammans drack kaffe och åt upp tårtan som jag gjorde igår. Äntligen har jag lärt mig att baka denna underbart goda marängtårta som jag kallar "Svensktårta".

När klockan blev "tajm to go to Landsbro" åkte våra gäster hem och vi åkte för att gratulera Åsa som fyller år idag. Vi mellanlandade och köpte en vacker blomma till henne före. Hos Åsa och Mikael var även Åsas mamma och pappa och vi fikade där och åt en jättegod kladdkaka som Åsa gjort. Tack Åsa!

Nu sitter jag i fåtöljen och har ätit upp resterna av kycklingsalladen, kollat på veckans Solsidan som var kul men tycker även det börjar bli lite "tjatigt". Minuten-programmet var även idag spännande, deltagaren skulle klara olika saker på 60 sek (1 minut) och jag är förvånad hur bra det gick för honom...men tyvärr gick han på ett svår nivå och blev eliminerad efter att ha utnyttjat sina tre liv.

Nu är det en Wallanderfilm på tv (som jag sett tidigare) men som jag ser igen hehe...för jag tycker de är så bra. Jag tror att det blir sängen efter filmnen, jag känner av magen igen och jag har inte alls lust att må så här på jobbet. Då måste jag vara fullt fokuserad på mitt arbete...så enkelt är det!

Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om