Räddningstjänsten på besök

Hejsan kära vänner....

Idag går jag runt som en zombi hehe....jag liksom vaknar inte. De sa t o m på jobbet att jag såg trött ut och jag känner mig verkligen inte vaken ;).

Vaken var däremot Räddningstjänsten, ja en av dem iaf för det knackade på dörren och han ville göra en brandskyddskontroll i huset. Nu var det ju inte en akut situation jag råkat ut i utan en besiktning av brandskyddet, vilket jag tyckte var jättebra. Han var jättetrevlig och förklarade för mig nere i pannrummet hur jag skulle göra för att få "ut mest av veden" och hur jag inte skulle göra för att tex få soteld. Många facktermer blev det och han berättade om bla premär och sekundär förbränning, soteld, vedens betydelse ja mycket mycket mera men som sagt det var en bra kille och jag fick lära mig en hel del.

Madde och My "leker" hemma hos My så jag får fortsätta att "bara finnas" nu när inte orken finns idag. Jag måste däremot snart göra lite middag och senare en tårta till Jörgen för han fyller ju år imorgon.

Ses i nästa inlägg....Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om