Bengts Camping 2010

Tidigt tidigt i lördags morse var det dax att köra ner husvagnen till Bengts Camping i Halmstad - igen. Tänk, vad tiden går otroligt fort, det var ju inte länge sedan vi åkte hem med husvagnen hihi. Men nu var det dax för säsong 2010 och husvagnen var fylld med allt och det var inte så lite det....

Vårt gamla trägolv till förtältet var 10 år gammalt och det hade gjort sitt. Vi köpte ett som låg på gatan bredvid oss, de skulle inte vara med sin husvagn mera och de hade bara använt det en säsong. Good!

När vi väl fått bort det gamla och lagt dit det nya var det dax för förtältet att komma på plats. Det var vindstilla tills vi skulle få upp tältduken, då kom kastvindarna "uj uj" men vi klarade det och nu står det där!

Hela vår hörntomt såg ut som en byggarbetsplats hihi...bråte överallt. Det blev pizza till middag/kvällsmat eftersom inte elen och allt var iordning i förtältet ännu. Trötta så somnade vi (jag somnade sist eftersom jag ville in på datorn lite men där fanns inte "nån" att prata med då.....*snyft* så det blev sängen och kudden istället. Vår värmefläkt fick bli vår värmekälla för natten.....*brrrrr*. Jag låg på en fleecefilt, i mina tjocka kläder med extra sockor och täcke för det var så kallt hihihi....istället drömde jag om varma sandstränder och om solen.

Söndagsmorgonen kom och jag for för att inhandla frukost på Vilshärads Camping. Efter frukosten var det dax igen att iordningställa inne i förtältet, å så bra allt blev.

Posted by Picasa

Kommentarer

  1. härlig härligt ..kraM ANNIKA

    SvaraRadera
  2. Hihi, det där med förtältsuppsättning är inte det enklaste må jag säga... Men tur att ni klarade av det, och gott att få unna sig pizza! Själv kämpar jag med förberedelserna inför säsongen 2010: gardiner ska sys, golv ska målas, utemöbler ska köpas. :) Campingbloggar du ofta?
    /Nathalie

    www.entjejenhundenhusvagn.blogspot.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om