Så dumt det blev...

Denna torsdag började bra, Madde var i och försig som vanligt väldigt morgontrött och ville sitta och kramas en lång stund. Jag hade inte den tiden idag kände jag eftersom jag ville vara klar när Miriam hämtade upp mig. Vi skulle ju till Medley-gymmet och ett nytt träningspass.

Det är så skönt att starta tidigt på morgonen, mindre med folk i träningssalarna och inga väntetider för maskinerna. Idag dock, så kom det ett gäng skolungdomar ner och tränade men det var vara trevligt. Jag cyklade på min cykel som jag alltid börjar med ca. 30-40 minuter sen går jag över till rodd-maskinen och "ror" 1 km. Idag kändes det extra jobbigt, tänkte vad är detta men när jag var färdig och svetten rann upptäckte jag vad skillnaden var från förra gången - motståndet var idag på max, på 12 hihi...men det känns underbart skönt efteråt att ha klarat det :)

NU till det som inte är lika roligt hehe...

Trött efter träningspasset sjönk jag ner i min fåtölj framför tv:n, vilket resulterade i att jag helt glömde bort att min lilla älskling skulle in för sin årliga besiktning hos Svensk Bilprovning. Minnet väcktes till liv när Jörgen ringde och frågade hur det gick på besiktningen.

Hmmmm.....då vaknade Neola i fåtöljen minsann hahaha. Jag for upp ur fåtöljen och sprang mot bilen och körde med fart till bilprovningen. Jag hoppades att de skulle va snälla och klämma in min lilla svarta Saab i deras bokningssystem och visst var de snälla och söta grabbarna. De lovade att ta hand om min älskling under eftermiddagen så jag skulle komma och hämta honom halv fyra.

Nu är det ju så att bilprovningen ligger en bit ut från Vetlanda och det kändes alldeles för långt för mig att gå hem och tillbaka så min goa snälla mamma hämtade mig och kör mig tillbaka sedan.

Nu väntar jag hem lilla Madde som slutar skolan kl 14.10 idag, sista dagen innan påsken och påsklovet. De har säkert gjort många fina påskpynt i skolan som hon tar med sig hem idag...Madde är en pysslig och go tjej.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om