Utvecklingsamtal och en runda i solskenet



Efter lite "extra" sovtid för jag tryckte "alarmåterringning" så var det dax att bära den totalt överfulla tvättkorgen ner till tvättstugan. Fattar inte varför det blir så mycket tvätt hihi...men denna vecka skvallrar innehållet i tvättkorgen av att Vickan var på Scoutläger i helgen som var. De sov i militärtält och allt luktade rök efter eldningen i kaminen i tältet. Jag får också tänka på att tvätta upp de kläder och handdukar som vi ska ha med när vi åker till husvagnen igen...och det är ju redan imorgon kväll.

Medan tvättmaskinerna snurrade så var det dax för Vickans utvecklingsamtal på gymnasieskolan. Jag fick skjuts av mamma dit och enligt hennes mentor så fungerade skolan utmärkt och allt var så bra...det låter gott i en mammas hjärta :)

På hemvägen tog jag en promenad på HÄLSANS STIG, det var ca 15 grader och solen sken och jag bara gick där och njöt. Underbara vår välkommen....

Nu är jag hemma igen, har bytt i tvättmaskinerna och lagt i torktumlaren. Det är inte alls många maskiner kvar så det har gått relativt smärtfritt även idag. Medan jag väntar på att få byta maskiner så slötittar jag på Top Model och Miljonlyckohjulet.

"Som mamma så är det ju naturligt att man tänker på sina barn och vill dem allt gott och att de ska må bra, det är ibland jobbigt värre att "stå vid sidan om" när de blir stora och just nu känner jag att är så jobbigt. Jag vill hjälpa till, finnas till och vara ett stöd....men då måste ju det mottagas också hmmmm.....känner mig hjälplös just nu!"

See you later - Puss och Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om