25 år = Silverbröllop

Den 18 maj 1985 var en stor dag, jag skulle gifta mig. 18 år gammal skulle jag gifta mig med mannen som jag älskade, Jörgen. Jag hade beställt tid hos frisören på Salong Team och hon skulle göra mig fin i håret och göra mig fin. När jag var färdig så kom Jörgen och hämtade mig och vi åkte till fotograf Maj Lövgren på Atelje Trasten i Vetlanda. Där hade även tärnor, marschalkar och brudnäbbar anlänt för vi skulle ju ta och föreviga denna dagen med massor med foton.

Vi anlände till Pingstkyrkan där våra 100-talet gäster redan satt och väntade. Vi gick in i kyrkan till tonerna av Mendelson och vigselakten fortlöpte som sig bör...och vi sa "JA" till varandra. Stefan Danielsson sjöng några sånger och även några psalmer sjöngs av bröllopsgästerna.

Efter vigseln åkte vi runt lite så att bröllopsgästerna skulle hinna till Östanå Värdshus där bröllopsmiddagen och festen skulle vara. När vi anlände dit hade alla bröllopsgäster bildat en båge med händerna så vi skulle gå under och in i festlokalen. Värdparet Ingemar och Kerstin Sturesson höll i programmet och det spexades och sjöngs hela kvällen.

Bröllopsmenyn bestod utav: hmmm....ja just det, det var kalkon tillagad på något vis och potatis/gratäng till om jag inte minns fel hihi, förätt var det också men jag minns inte vad det var ;) men bröllopstårtan kommer jag ihåg och den var jättegod. Gästerna höll tal och det lektes lekar både inomhus och utomhus.

Fortsättning följer i nästa inlägg....





Posted by Picasa

Kommentarer

  1. Åhh gumman lilla...så söta...fina ni var/är :)men inte trodde jag att du var sååå gammal..:) högst 33....ja där ser man ..vissa människor blir aldrig gamla...:)härliga bilder..önskar mer o mer år för er tillsammans...en varm kram/Hannele

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om