Dans till Flamingokvintetten

 
God morgon läsare!
I lördags eftermiddag var vi hemma hos Liz och Thomas, där vi åt pizza och mådde gott. Ja, "gott" vet jag inte om jag mådde efter pizzan iof för en pizza för min mage är på tok för mycket men jag skrapade av godsakerna som fanns ovanpå botten istället. När vi var färdiga hade klockan hunnit bli 19.00 då gick vi bort till festivalområdet på Andersberg där de bor.

När vi kom dit hade mycket folk samlats framför dansbanan där FLAMINGOKVINTETTEN precis spelat upp till första dansen. Vi gick fram till dansbanan och lyssnade och Jörgen och jag tog även en svängom till tonerna av nostalgisk dansbandsmusik av ett dansband som spelat i över 50 år...vilka "grabbar". När jag stod där och lyssnade, tänkte jag: "Hur många av dagens artister kommer stå på scenen om 50 år och spela och sjunga låtar av nutid som gamla artister som Flamingokvintetten, Thorleifs, Lasse Stefanz med flera? Jag tror inte det är många det...

Mitt på dansgolvet fanns det ett par, som var extra kända för oss. Jo, det var Håkan och Monica som dansade för fullt. När de pausade så tog jag kortet av Jörgen och Håkan när de skojade med "ballongdansen" ;). Kvällen var mycket lyckad och "Flamingos" spelade många godingar bl a. "Gamla kära tuff tuff tåget".

En annan överraskning för kvällen var........

Är du nyfiken på vad det var? Titta förbi om en stund så får du svaret!


All text och de bilder i inlägget är copyrightskyddat av Neola Wigh. Får ej kopieras utan att fråga mig först!
Posted by Picasa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om