Konsten att skriva...

Idag måndag var det åter igen dax att besöka tvättmaskinerna i källaren *L* Det var inte så jättemycket tvätt denna gången så det kändes skönt.


Mycket är det som snurrar i skallen just nu...jag har försökt få tag i kyrkoherden angående arbetet som är utannonserat, som dessutom är sista ansökningsdag den 18 maj :( men ännu har jag inte fått tag i honom. Jag har iallafall skrivit ett "säljande" personligt brev och ett nytt CVoch det ska jag säga er läsare att det är inte så lätt som man tror att skriva ett säljande personligt brev om sig själv men när jag skulle skriva ut dokumenten, ja då strejkade skrivaren *suck* men efter lite papperstrassel så kom det släta fina papper ut ur skrivaren och då kunde jag pusta ut. Jag ringde referensen och meddelade att jag lämnat hennes namn och telefonnummer så hon är förberedd när kyrkoherden ringer henne :) och hon känner mig och lovade tala gott om mig *glad*.

Sedan har jag tagit itu med lite andra mindre roliga telefonsamtal som var ett måste men nu är det också löst och även där kan jag andas ut. Stämpelkortet är även det ivägskickat via "fackets" hemsida så jag får lite "fattigunderstöd" (a-kasseersättning)  även denna månad hihihi....de ynka småpengarna är hjärtligt välkomna in på kontot den 27 maj.

Imorgon är en STOR DAG....nyfiken? Det kommer mer om det i inlägg under morgondagen....

Kommentarer

  1. Lycka till med jobbet! Typiskt att skrivaren skulle strejka, är det något viktigt så strejkar det *hum*

    För att skicka inbjudan till dig ang. bloggsvar måste jag ha en fungerande mailadress till dig.

    ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Hittade din mailadress, ska skicka inbjudan nu till dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om