Veckan som gått...

...ja den har varit innehållsrik på många sätt.

Tisdagen bestod av ett kärt besök hos min vän Annika i Tenhult. Hon hade gjort god paj med grädde till och så kaffe så klart. Vi pratade om allt och inget medans hunden den "lilla" hihi låg snällt på golvet och vaktade... (kort kommer i ett senare inlägg på hunden). Jag hjälpte henne med hennes blogg, hon ville ändra lite och jag hjälpte så gärna henne...vi lyssnade på go dansbandsmusik från YouTube och så visade jag henne hur man lätt lägger in YouTube-klipp i blogg och på Facebook. Efter en trevlig förmiddag så styrde jag Saaben mot Vetlanda igen och eftermiddagen var lugn.

Onsdagen handlade om vanligt "hushållsgöra" och senare på dagen åkte min kusin Miriam, jag och Maddes syssling Hilda till Vrigstad. Vi skulle hem till Miriams syster Ann och senare hem till Anns största tjej, Emmeli. Ann bjöd på en jättegod fruktsallad och glass med kaffe därtill, och lilla jag drack the som vanligt :) Efter en stund så ringer Emmeli och vi for bort till henne där vi (jag och Hilda) fick en lektion i scraapbooking av Emmeli. Hon hade en gigantisk samling av scraapbooking prylar i lådor, fack och pärmar.....jag var såld! Hon visade lite av allt hon hade och hjälpte mig med några stämplar till ett scraap-kort som jag ska göra till en som tar studenten. Jag är med i en scraapbooking-klubb och får lite material varje månad men jag har ingen aning vad allt är till, och det visade Emmeli mig hur jag skulle göra och vad det var för prylar...så nu är det bara för Neola att sätta fart på fantasin och få ideerna att spruta ut i form av scraapade kort hehehehe. Nåväl, vi hade en mysig eftermiddag med gott fika hemma hos Emmeli med, jag fick träffa min andra kusin också som är syster med Ann och Miriam, Birgitta som kom förbi efter jobbet. Emmelis lillasyster Rebecca kom också och hälsade på...Tiden går väldigt fort när man har roligt, så klockan blev nära på 22.00 när Madde och jag hade kört hem Miriam och Hilda.

Torsdagen den var inte lika "glad", min kusin Jennys kille dog efter en lång tids sjukdom och just denna torsdag var det begravning för honom. Kapellet var fyllt av släkt, vänner och arbetskamrater till Peter och allt var väldigt fint när vi skulle ta ett sista farväl av honom. Efter begravningen så var det hem i rask takt och köra igång tvättmaskinerna för det fanns MYCKET tvätt denna gången. Jag hade god hjälp av min mamma och allt flöt på bra. Klockan 17.30 var det KIDZ-avslutning i Ekenässjön. Madde hade klätt upp sig så fint och sminkat sig hehe...fina damen med klackskor och allt... Efter gudtjänsten så serverades det kvällsmat iform av korv, bröd och potatissallad och kaffe och kaka efteråt. Ni är underbara i Pingstkyrkan i Ekenässjön, denna värme och gemenskap är unik, tack Irene och kompani :)

Fredagen började med ett gympass mellan 8-10 sen följde Miriam med mig hem så åt vi frukost tillsammans. Tänk vad maten smakar extra bra efter ett gympass hehe... Vi pratade om ditt och datt och sen kollade jag på Våra bästa år när hon åkt hem. Städning iform av dammsugning stod på schemat under eftermiddagen sen var det ganska lugnt.

Lördagen - Söndagen har varit lugn och harmonisk. I lördags kom Jörgen hem med 10 röda rosor till mig, jag blev lite paff men givetvis väldigt glad... (foto kommer) Marcus kom och åt frukost både lördag och söndag eftersom Jörgen och han höll på och jobbade med Marcus Saab cab. Madde och jag har varit själva nästan hela helgen, ja Philip och Vickan har varit här till och från också.

Ikväll har mamma och pappa varit här en sväng, kaffe och bullar lockade :)

Nu ska jag ner i tvättstugan och kolla in när jag har skrivit upp tvättid nästa vecka hmm? minnet är visst kort, jag har glömt....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om