Full fart

Idag är det full fart på mig, det är det alltid när det är tvättdax. Högen blir stor när man tvättar en gång i veckan *pust*. Men det är bara att gilla läget och bära ner allt till tvättstugan och börja sortera i olika högar efter färg. Kl. 9 startade jag de två första maskinerna....och i skrivandets stund har jag bara en kvar som ska bli klar. Jag har börjat att hänga mer och mer i torkrummet eftersom tumlingen gör kläderna mindre och så men handdukar och smått och gott åker med i torktumlaren.

Madde har varit hemma idag från skolan, hon kände sig inte pigg så hon fick stanna hemma och vila upp sig lite.

Ikväll ska Jörgen ut och bowla med arbetskamraterna och sedan äta tacobuffé. De ska avtacka en arbetskamrat som ska sluta. Vickan åker hem till Philip i Landsbro och kvar blir bara Madde och jag så vi får väl mysa och äta lite gott och kanske titta på någon film.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om