Vetlandadagarna och Husvagnsmässa på Elmia

Jag lovade ju att göra ett inlägg om helgen som varit så här följer en liten resumé:

Fredag-Lördag-Söndag var det VETLANDA DAGARNA här i kommunen, mycket aktiviteter av olika slag, på olika ställen i kommunen och mycket folk hade gått ut från stugor och lägenheter för att köpa, lyssna eller bara umgås på stan. Vi hade planerat in att gå till skolidrottsplatsen klockan 15 på lördagen för att lyssna på det lokala bandet COVER FUNKERS. Ett band som firar 20 år och som namnet säger så spelar de covers. Så det blev en salig blandning av pop och rock, ja andra musikstilar också...
När de spelat drygt en timma så gick vi hem för att fortsätta städa lite och jag började förbereda för tacokvällen. Vi hade bjudit hem våra vänner från Bodafors, och vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans. Kvällen avslutades med kaffe och en hemmagjord kall tårta med hallon uppå *mumma*












Så kom söndagen och klockan ringde klockan 7 för att vi skulle åka till Jönköping och ÅRETS HUSVAGNSMÄSSA PÅ ELMIA. Vi ville vara ute i god tid så vi fick en bra parkeringsplats utanför Elmia, vilket vi fick också. Mamma hade gjort äggsmörgåsar och kokt kaffe som vi åt i bilen innan portarna öppnade klockan 10. Jörgen och jag hade fått två fribiljetter till mässan, tack tack!
Det fanns tyvärr inte så många husvagnar på mässan, det var husbilarna som fått den stora platsen på mässan. Jag tycker personligen att det är trist att husbilarna tar överhand men av de husvagnar jag såg fanns det bara ett märke jag föll för, och det var Hobby. Jag tror det var Cabby som hade en vagn som de kallade "Black line" som var modern och tuff med svart skinninredning mm. *Läcker*


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om