Jobbigt

Detta känns bli ett dystert inlägg men jag känner mig mer och mer "nere" just nu. Inte för att jag har det jobbigt hemma med familj (jag älskar min familj och de älskar mig), utan för att jag gått arbetslös sen 2 januari i år. Jag vet att det finns de som har varit arbetslösa mycket längre och jag lider med dem. Till en början var det väl rätt okey, man hade en vår och sommar att se fram emot och nu är det höst, dagarna blir mörkare och mörkare liksom mitt humör och min frustration efter ett meningsfyllt arbete där jag får ge utlopp för den kreativa människan jag är och framför allt den sociala för jag gillar att ha mycket folk runt omkring mig och träffa och lära känna nya människor.
Letar på Arbetsförmedlingens hemsida, ser mig om efter någon utbildning inom design av webbsidor eller grafisk design men inget kommer i min åsyn. Jag är ute efter en kurs eller utbildning i HTML-kodning mm som jag kan läsa på kvällstid kanske.
Jag är en grubblare och tänkare och det gnager hål i mig....och jag mår sämre och sämre, jag behöver en förändring och det är snabbt. Jag behöver något nytt att fokusera på som ger livsgnistan lite mer syre.
Just nu saknar jag en äkta vän/väninna som jag kan prata med om allt, som kan finnas till och lyssna, för jag känner att jag behöver "prata av mig". Jag har givetvis min familj som är mitt allt men ibland är jag i behov av att få prata med någon jävig.


Orkar inte skriva mer nu......

Kommentarer

  1. usch, det lät jobbigt.. ja tänk om man fick gå en kurs i webbdesign, det är så spännande o kul, men som man får riva sitt hår när man inte kan =)
    Känner igen det där med att behöva få livsgnista.. det är drygt.. försök hitta nåt roligt att göra. Jag har prövat att gjuta i betong i sommar o det var jätteroligt, o virka o greja skulle jag vilja oxå om jag hade tid.. man får så mycket ideér från alla fina bloggar där ute i rymden.. Sköt om dig.. *kram*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om