Speedway

...ja, då var det dax för slutspel i Speedway 2009. Elit Vetlanda körde borta mot Indianerna i Kumla. Indianerna var starka redan från första heatet och länge låg Elit Vetlanda under med hela 10 poäng. Några vurpor fick vi också se under kvällens lopp, som tur var inget allvarligt. De som trodde att Elit Vetlanda skulle åka hem som förlorare - hade fel. Man ska inte räkna bort Elit Vetlanda, då de är starka mot slutet så trodde jag iaf på en vinst för Elit Vetlanda.
De visade hur pass bra de är och tog poäng efter poäng och var helt plötsligt i ledning med två poäng. Kanon grabbar! Heat 15 blev ett 3-3 heat och då stod det 46-46 och spänningen var hög när de fyra speedwayförarna stod i starten för sista heatet. Slutresultatet blev 48-48 och Elit Vetlanda får ta revansch på hemmaplan nästa tisdag. För visst håller jag på hemmalaget från Vetlanda och att de ska köra hem SM-GULDET 2009. Jag håller iaf tummarna, gör du?
Klockan 21.00 hade Andra Avenyn premiär på SVT1 men eftersom Speedwayen var så olidligt spännande så fick premiärprogrammet vänta och det ska jag kolla på SVT1 webbTV istället ;)

Nu ska jag in till min lilla egna Farm på Facebook, det har nästan blivit ett litet beroende hehe....så det vill till att hålla djuren och grödorna ajour så inte något går till spillo *L*. Så nu ska jag logga in på Facebook och kolla till min FarmVille-ranch och kanske så är det dags att skörda lite ananas ;)
Ha det så gott så ses vi i nästa inlägg....

Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om