Bättre och bättre

___________________________________________________________________

Hej alla läsare,

Hur har Du det ute i vår vintervita natur?
Är Du insnöad eller som jag rädd för att gå ut för att ramla omkull på dessa oplogade trottoarer och vägar?

I dessa dagar avvundas jag inte Er som måste ut och skotta bilen för att ta Er till jobbet hehe....då är täcket varmare att rulla in sig i *L*, nja lite skämtsamt sagt för jag beundrar dem som ligger ute och reser varje dag och tänker på min älskling som har 3-4 mil till jobbet varje dag. Igår hade det hänt flera olyckor både när han åkte till jobbet kl.6 och när han åkte hem strax efter 16. Tur det inte var du som var inblandad och jag hoppas inte det blev någon allvarligt skadad i dessa olyckor.

Nu har det gått några dagar sedan jag tog bort gipset och jag fick börja gå igen. Det går bättre och bättre men jag vankar fram eller om jag ska gå rätt så går jag fram som en robot hehe...ingen kul syn och det gör dessutom ont nästan varje steg jag tar. Träning träning och åter träning för att få mer styrka i foten.

Natten mellan söndag och måndag fick Vickan magsjuka, hon kräktes flera gånger och såg inte alls pigg ut, jag ringde skolan och sjukanmälde henne för till skolan passade det sig inte att gå till. Madde klagade också att hon hade ont i magen men hon gick till skolan. Vid 9 ungefär så ringde skolan och läraren sa att Madde mådde illa och de skickade hem henne. Så nu har jag två sjuka tjejer hemma.

Snart är det Extreme Makeover på tv, ett program som jag inspireras av dels för de gör så fina designade hus men framförallt att programmet är till för de svaga i samhället. De hjälper de som har de svårt på ett eller annat sätt och gör deras och familjens vardag lättare.
Nu måste jag sluta för jag ska läsa mina bloggvänners bloggar innan programmet börjar...
Ses snart igen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om