Kopierade inlägg från Bloggplatsen.se

Den 28 januari 2010
Torsdag och jag skulle få besök av min vän från Jönköping. Hon skulle komma på förmiddagen så vi kunde fika tillsammans och prata lite "skit" . Nu blev det inte som vi planerat, hennes son hade fått magsjuka och hade kräkts under natten och då kändes det inte bra att komma hit och kanske föra med sig smitta. Vi får bestämma ett nytt datum för fika, det får inte dra ut på tiden....*L*.


Mitt på dagen kom mamma och pappa på besök och efter en stund kom barnen hem från skolan. Det blir ju lite dåligt med maten för min del när jag sitter själv, så när Vickan kom hem kom aptiten och jag åt några smörgåsar och lite yogurt.

Eftersom det snöade rikligt så var Madde ute och lekte i snön med sin snowracer i de snöhögar som vaktmästaren kört upp med traktorn. Det är inte så kallt ute, cirka -3 grader och snön den dalar ner i mängder.

Klockan halv sju i kväll ringde det på dörrklockan och en mansröst sa: Hallå. Jag hörde inte först vem det var men efter ett tag förstod jag att jag hade fått besök av Micke och Åsa. Jörgen var inte hemma, han hjälpte sin bror med hans bil men vi satte oss och kollade på tv och pratade lite. Vi hade precis börjat fika när Jörgen klev in genom dörren, klockan halv nio ungefär. Antikrundan på Kanal1 tittade vi på och visst är det ett intressant program....de tycker iallafall jag *L*.
Nu är klockan snart tio och jag är trött och känner att det "sticker" lite i det gipsade benet. Det får bli en Tradolan + två Panodil till natten, så jag kan somna.

Imorgon har barnen ledigt från skolan, det ska bli skönt med lite sovmorgon.


29 januari 2010
Nu är det dax för Fredagsmys....Älsklingen har varit jätteduktig vid spisen och tillagat en underbar måltid som ikväll blev sjömansbiff, klyftpotatis med beanesesås. Supergott!


Nu har jag precis sett första avsnittet av tio av SOLSIDAN. Ett humorprogram om två familjer i en förort i Stockholm som heter Solsidan. Varje avsnitt är på 30 minuter som visas i Let´s Dance pausen innan resultatet av tittarröstningen visas. Det är svårt att ge Solsidan feedback efter bara ett program men det kommer nog att hända mycket framöver....ikväll hände det inte så mycket - enligt mig.

Det är strax Let´s Dance igen, då vi får höra vilket par som åker ut denna vecka....
Det blev: Agneta och Tobias som dansade ut.

Nu blir det Colombo på TV4 Guld.....see you later!

30 januari 2010
Nu är det lördag igen...och jag sitter här och deppar. Nej, det gör jag inte hehe...jag är glad för att jag fått ner julgardinerna i köket och fått upp mina nya vårgardiner som är nyinköpta. Det är lila tulpaner som mönster och det passar ju perfekt nu när jag ska ha lila och ljusgrönt som färgskala i köket i vår. Jag lovar att lägga ut ett foto här snart...jag är verkligen jättenöjd!


Ikväll är det final i Robinson Karibien men det är inget som jag har något större intresse av att se. Hoppas det visas något annat sevärt .... vi har ju några kanaler att välja mellan hehe....

Nu ska jag zappa vidare på Internet, läsa bloggar mm men jag skriver nog fler inlägg under kvällen.


Ha en fortsatt trevlig kväll kära läsare...

31 januari 2010
Idag har det varit en lugn och skön söndag. Jag fick hjälp av älsklingen att packa in gipsbenet i plast för att sen med hjälp komma in för att duscha. Detta är ju en självklarhet för de flesta, att kunna duscha men med benet i gips och med bara ett badkar i lägenheten så måste det till hjälp och idérikedom hehe....så med en pall i badkaret kunde även jag duscha hemma. (Innan har jag fått duscha hemma hos mamma och pappa men det är ju skönast att få vara på hemmaplan). Nog om detta. Vi lagade kalops och kokade potatis som vi åt och njöt av frammåt tvåtiden ungefär.


Klockan 15.00 var vi bjudna hem till Kenneth och Solveig i Bodafors. Jag blev jätteglad när de ringde och bjöd oss dit, för då fick jag ju komma utanför lägenhetens 90 kvadrat och sen få känna av lite av vinterns kyliga grader hehe....

Det hade hade börjat snöa lite smått när vi åt middag och när vi sedan var på väg mot Bodafors kom det rejält med snö....och vinterlandskapet var så vackert. Det var tyvärr molnigt och cirka -11 grader.

Vi blev bjudna på kaffe och semla *mumma* och jag min klant hade missat ta min dagliga Inohep-spruta :( tur jag hade en med mig i väskan så jag kunde ta den där.
Nåväl, trevligt att komma ut samt prata lite med goa vänner en stund, för att några timmar senare vända åter hem till vår lägenhet.

När vi kom hem gjorde älsklingen hamburgare med bröd som vi senare åt när Philip och Vickan kom hem från hockeyn i Sävsjö. Nu sitter jag här och slötittar på Göta Kanal 2, en film som jag sett hur många gånger som helst men vad gör det *L*

Vad har ni läsare gjort i helgen? skriv en kommentar och berätta!

Nu ska jag in på Facebook och kolla min farm och mitt café *skratt*, ha en fortsatt trevlig kväll....

1 februari 2010
Jag sitter här på sena måndagskvällen klockan närmar sig midnatt. Min måndag har faktiskt rullat på fort idag, kanske därför att jag jobbat med Agnetas hemsida. Jag har gjort grunderna i hennes blogg också som ska finnas med på hemsidan. Men det är mycket fix och trix innan allt är färdigt. Men skoj är det att få hjälpa till med hemsidor och bloggar.

Våra bästa år - kunde jag ju inte missa heller den knappa timman varje vardag är helig ;) Spännande värre....blir det bröllop mellan Mimi och Shawn eller kommer sanning fram att Shawn är far till lilla babyn och då kanske han går tillbaka till sin ungdomskärlek och babyns mor. Ja vi får väl se hur det blir med det....

Ett annat tv-program som jag sett några måndagar nu, är "Familjen Annorlunda".  Jag förvånar mig varje måndag när jag ser programmet hur dessa föräldrar orkar med...8 barn och fler skaffas det, undrar om de tänker att de ska befolka Sverige själva hahaha. Men all lycka önskar jag dem iallafall, både barnen och föräldrarna.

Vi hyrde nyaste Wallanderfilmen "Dödsängeln" också. Den var mycket bra tycker jag. Bra story och flera tänkbara misstänkta. Jag måste erkänna att jag hade fel misstänkt i mina funderingar om vem som var mördaren...Filmen är väl värd att se...



Som sagt...väl värd att hyra eller köpa!

Imorgon är det min älsklings födelsedag...det ska vi fira senare på kvällen, mer om kalaset kommer i inlägg under morgondagen.
...och sov så gott alla mina vänner, imorgon är en ny dag med nya utmaningar och möjligheter....var rädd om dig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om