Tisdag

___________________________________________________________________

Imorse var Madde piggare än sin mamma *L*, när jag ropade att hon skulle gå upp så fick jag ett glatt svar.
- Mamma, jag är i tv-rummet, jag har varit vaken sen klockan sex.
Ja, så sant. Hon satt i soffan med en fleecefilt och kollade på tecknat på tv-n. Hon tog på sig sina kläder, borstade håret och tänderna sen tog hon på sig ytterkläderna och gav mig en kram innan hon gick till skolan.

Efter att hon gått iväg så intog jag min vanliga plats....framför tv-n. Min fåtölj med kuddar och fleecefilt och rullstolen som stöd att lägga benen på.
  • TV4´s GodMorgon program
  • Frukost
  • Efter tio med Malou von Sivers fram till kl.10.30
  • Våra bästa år
  • TopModel
  • Miljonlotteriets Lyckohjulet
Precis när finalen i Lyckohjulet skulle börja så kom mamma och pappa till mig för att fika. De hade med sig några munkar till kaffet. Vickan hjälper mig med tvätten idag, hon är så snäll som hjälper mig....

Madde ville vara ute i snön efter skolan men hon var inte ute så länge för det var ganska "rått" och grått. Bättre inne i värmen tyckte hon. De hade visst haft skolans "Vinter-OS" idag. Barnen i mellanstadiet delades in i olika lag som hette olika länders namn. Madde var med i Frankrikes lag. De fick leka slalom, backhoppning, curling mm...på skolgården. Nu sitter hon trött i soffan och spelar lite på sitt Nintendo DS.
På tv-n visas just nu Tillbaka till Eidelfeld, en engelsk serie som visas i repriser och som jag tycker är skoj att strötitta på.

Nu ska jag läsa nya Amelia, tidningen som jag fick med posten idag....sen ska jag göra en header till "toppen" av denna blogg.

Var nu rädd om dig! Så ses vi i nästa inlägg...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om