Igår fyllde min älskling 46 år

Den 2 februari 1964, en kall och snöig februarimorgon föddes du, min älskling.
Det berättade din mamma när hon var hos mig idag och fikade, hon kom kl 13 ungefär. Vad tiden går fort sa hon, Jörgen fyller 46 år...och så ställde hon en bukett med vackra tulpaner i en vas med vatten i köket. Hon berättade om gamla minnen och om personer som jag inte känner, personer som fanns långt innan du och jag träffades. Hon hade bråttom eftersom hon skulle med 14-bussen hem. Du är alltid välkommen hit, nu vet du vart vi bor ju :)Klockan kvart över två kom Madde hem från skolan. Skolan hade haft friluftsdag och Madde hade åkt pulka från klockan nio till ett så hon var både genomblöt och genomtrött när hon föll ihop i hallen av utmattning. Mamma hade kommit för att hjälpa mig med överraskningen...födelsedagsmiddag med tårta efteråt. Jag stekte kycklingfile, gjorde gräddsås och sen kokade jag ris i vår riskokare, det blir så härligt och fluffigt ris i den riskokaren. Mamma hade bakat bottnarna till tårtan så vi skulle bara vispa grädden och skriva bananerna för att lägga emellan bottnarna=svensktårta som jag kallar den blev resultatet.Jörgen kom hem strax efter 17 och strax efter kom också Marcus. Vi åt middag tillsammans och senare i tv-rummet åt vi tårtan tillsammans med kaffet,
I tv-rummet gratulerade vi Jörgen också. Av mamma och pappa fick han en blomma och en liten fågel på en gren som kvittrade så glatt *skratt* när någon gick förbi den. Denna tänkte de att vi skulle ha i förtältsingången så vi hörde när någon kom in i tältet...
Madde (Marcus tjej) blev verkligen imponerad av fågeln eviga kvittrande *NOT* men söt var den lille rackaren iallafall.
HIPP HIPP HURRA för JÖRGEN på din födelsedag!
HURRA HURRA HURRA


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om