Jobbig dag för Madde

Idag gick Madde till Mogärdeskolan och klass 5 för sista gången. Hon gjorde sig så extra fin idag innan hon gick till skolan och jag lovade att komma med glass till hennes klasskamrater under någon lektion. När jag kom till skolgården hade de rast och Madde var som vanligt på fotbollsplanen och spelade fotboll med grabbarna och tjejerna. Hon älskar fotboll.

Jag gick in i skolan och upp till klassrummet, där träffade jag hennes klassföreståndare Mikael. Klockan halv ett ringde klockan och lunchrasten var slut. Eleverna kom upp och satte sig vid sina bänkar. Madde satt bredvid Martin och Emma längst ner i rummet. Mikael ropade fram Madde och när hon kom fram till Mikael fick hon ett stort fint kort från hela klassen + ett armband som var så fint. Som tack delade Madde sedan ut varsin glasstrut till sina klasskamrater. Martin ville hjälpa henne att dela ut glassarna, gulligt av honom!

Det blev två glassar över, de tog jag med till mamma och pappa så fick mamma och jag något att ha till kaffet, ler. Hur många ProPoints är det i den glasstruten mån tro? Blir till att kolla så checklistan blir korrekt hehe...förresten så minskade min dagliga ProPointsantal till 34 st denna veckan. Jaja, det är bara att bita ihop och hålla sig inom den dagliga ransonen *L*.

Nu sitter jag här i tv-rummet och runt omkring med står flyttkartonger :( Var ska jag börja???? Känns som jag inte har kontroll över denna flytten *suck* men jag måste ta tag i detta och packa ner alla finglas och "bokhyllesaker", alla böcker, porslin, kläder *oj nu blev det jobbigt* haha...

Ikväll ska vi åka till Landsbro för att gratulera en 46-åring vid namn Mikael Svahn. Ojojoj, det är ju bäst att fara och inhandla en present till honom....det är ju snart dags att åka dit....

Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om