Tut Tut Tut

Godmorgon!

*Irriterad och sur på vår Saab* ja, det är jag...varför? Jo, larmet börjat tuta hela tiden när bilen är låst :( Jag vaknade till detta imorse, tänkte jag får väl åka till affären och se om det är tillfälligt. Jag parkerade bilen och tog kundvagnen och hade precis passerat dörrarna till Willys när bilens larm började tuta. Alla på parkeringen vänder sig om och ser/hör min gula Saab tuta och jag förklarar lite försynt att det måste vara batteriet eller nåt som inte är som det borde vara. Jag låste upp bilen och gick in och handlade och när jag kom ut till bilen igen var den fortfarande tyst, skönt! Jag kan ju inte ha bilen olåst där vi bor mitt i stan så jag åkte bort till älsklingen och bytte bil med honom. Han lovade kolla över batteriet, ja han skulle byta det efter jobbet.

Jag hade tänkt att göra en god gryta av kött och grönsaker idag och koka potatis till. Kanske det är bäst att börja tänka på tillagningen nu, de kommer ju hem halv ett och äter.

Kommer fler inlägg under dagen...

Puss

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om