Vintertid...

Du glömmer väl inte att ändra till vintertid?

Lördagen har bara inneburit städ och flyttning av de förråd vi har i källaren där vi bor nu. Jörgen har lånat sin brors skåpbil så vi kunde flytta lite mer saker åt gången ut till huset i Holsbybrunn. Det blir nog många resor dit ut ändå, så tack Lasse för lånet av bilen.

Philip och Jörgen bar och konkade på kartonger och annat "skräp" som jag ville spara hehe....ni är för goa. Nu är förråden så gott som tomma, det är bara skräp som ska till återvinningen kvar. Imorgon ska hela familjen fara till Jönköping för att shoppa loss på IKEA och köpcentrat A6 hela dagen. Det är ju lite som behövs till huset...

...bl a till matsalen/tv-rummet behövs 3 fönsterlampor och då vill jag ha ÅRSTID från IKEA (bilden). Visst är den lampan fin?

Annat som vi måste inhandla är: gardinstänger, elsladdar och kontakter, cerisefärgade öljettgardiner till vårt sovrum, tvättkorgar mm sen ska vi kolla på en bänkskiva i svart marmor som jag vill ha och då ville Jörgen byta ut diskbänken mot en inbyggd diskho så det blir nog nice när det blir köpt och installerat ;)

Nu ska jag ställa om klockan på min mobil, försöka sova för imorgon bitti måste jag vara pigg för bilen tar oss  till Jönköping redan klockan 9 och då ska frukosten vara avklarad.

Sov så gott och fortsatt trevlig helg, puss


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om