Kidz-Camp - vad är det?

Hej bloggen och alla goa läsare!

Ja ni undrar nog vad överskriften betyder, eller hur? Jag ska berätta. Det är så att vår stora 11-åring går på Kidz varje torsdagskväll i Pingstkyrkan. Den aktivitet som hon helt inte vill missa och just denna helgen så skulle det vara KIDZ-CAMP. Vi for från Pingstkyrkan igår kväll halv sex för att köra mot Aneby och vidare till ett ställe som heter Nobynäs. Där skulle jag, Madde och ytterligare 18 glada barn och ledare övernatta och ha massa kuligheter och äta gott.

Igår kväll så fick barnen sina sängplatser i olika rum på övervåningen och jag hittade en litet hörn på markplan där jag fann en skön soffa som jag sedan sov i. Vi hade det FREDAGSMYSIGT med sång och Tacos sen busade barnen en lång stund innan det blev tyst fram på småtimmarna. Jag hade svårt att somna eftersom min lilla näsa behagade täppas igen så fort jag lade ner huvudet på min goa kudde. Men med lite nässpray och Bafucin mint för halsen så somnade jag för att sedan vakna halv fem på morgonen då blåsan behövdes tömmas av allt Lokavatten jag druckit kvällen innan :) men jag somnade faktiskt om och vaknade när Madde gav mig en godmorgonkram och sa att det serverades frukost. Frukosten smakade underbart gott - och jag njöt av att nästintill bli serverad och få sätta sig till dukat bord.

Sen hade barnen olika aktiviteter både inom och utomhus och då passade jag på att vila och sov så gott en bra stund.

Middagen serverades och på tallriken fanns spagetti och köttfärssås som Irene gjort så gudomligt gott. Tack alla ledare och Irene för god mat och tack familjen Brännström för att vi fick sova i sköna sängar och en soffa.

Just nu är barnen (hör och häpna) ute och badar i en utomhuspool. Dock under plasttak och uppvärmt av en flispanna - men ändå. Madde tyckte det var för kallt så vi gick in i huset igen tillsammans med en annan tjej som heller inte ville bada.

Lite kaffe innan vi styr Saaben hem igen mot Vetlanda, nöjda och glada efter ett dygn av många roligheter! Foton kommer i senare inlägg...

Kramar från

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om