Lördag & Söndag

Hej mina bloggvänner...

...nu är det söndagkväll och jag sitter framför tv-n och min dator och vilar mina ömma ben och fötter.

Hur har din helg varit?

Min helg har i stort sett handlat om huset och målning och förarbete inför tapetsering av våra tre sovrum på övervåningen. Barnen har själva fått välja tapeter till sina rum och älsklingen och jag (jag valde) ska ha tapeter i svart och vitt. Fondvägg med vit botten och svarta rankor med löv mm.

Igår så åkte vi ut tidigt till huset för att börja elda i pannan samt riva ner de gamla tapeterna samt spackla ojämnheter. Sen började vi måla över alla olivgröna lister som fanns i vårt sovrum...runt fönster, golv och dörrkarmar....och ett gammalt element :(.... till VITT. Det visade sig att det inte täckte ett dugg första gången utan vi fick fortsätta idag söndag och måla både två och tre gånger för att den gröna färgen skulle helt täckas och bli vit.

Imorgon kväll ska vi fortsätta med den mönstrade fondväggen i vårt sovrum, jag lovar att jag ska ta bilder då så ni får se vår vackra tapet uppsatt. Återkommer om detta i inlägg under kvällen imorgon från mobilen.

När vi var mitt uppe i vårt målande idag, ringde Jörgens mobil. Det var Poppe, han och Ida bjöd oss på middag ikväll vid halv sex. Vad glad man blir i hjärtat när ens vänner tänker på en mitt uppe i vårt arbete, när man inte själv har tid att tänka på att laga mat mm....Ni ska ha supertack goa vänner för en underbar middag ikväll, megakramen till er! Tack även till min mor och far som var hundvakt, det hade inte fungerat att ha Mayah där när vi målade...hon hade blivit mer vit än brun...hon hade nog dykt i färghinken hehe....den tokhunden *L*.

Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om