Ensam mamma söker - sista avsnittet


Här är orden som fick deltagarna på fall
I kvällens säsongsavslutning av ”Ensam mamma söker” gör singelmammorna sina sista val.
För Nöjesbladet berättar de vad de sökte och fann i finalistkillarnas personliga brev.
– Rent krasst kan man säga att jag letade efter vältränade killar, säger Helena Puhakka, 37.
I höst har de tre singelmammorna Helena, Madelene och Ulrika letat efter kärleken i TV3:s ”Ensam mamma söker”. I kväll gör de sina slutgiltiga val.
Men allt började långt tidigare. För Nöjesbladet berättar singelmammorna vad de sökte och fann i finalistkillarnas personliga brev.
Hockeyrumpa ett måste
Helena Puhakka, 37, har tidigare berättat att en fast hockeyrumpa är ett måste. När Helena valde ut killar ur brevskörden gick hon efter liknande kriterier.
– Rent krasst kan man säga att jag letade efter vältränade killar som verkade gilla fart och fläkt. Michel och Oscar tillhörde den kategorin. Soffpotatisar som föredrog mysiga hemmakvällar gick bort direkt, säger Helena som själv tränar flera gånger i veckan.
Madelene Broman, 32, hoppades hitta en manlig version av sig själv bland brevskrivarna.
Finalisterna Martin, 32, och Anders, 40, är liksom hon själv egenföretagare.
– Jag gillar killar som är lite som jag. Jag sökte efter lättsamma, driftiga och företagsamma män, säger hon.
18-åring sökte
Ulrika Carlsson, 34, valde att läsa alla brev innan hon tittade på bilderna. Ett brev stod ut mer än de andra.
– Min äldsta son är 15 år. En kille som hade skrivit till mig var bara 18 år. Vad skulle jag säga till honom? ’Grattis på studenten?’ skrattar Ulrika.
Desto nöjdare är hon med killarna som möter henne i säsongsavslutningen.
– Lasse och Johan var lika charmiga i verkligheten som på papper. Min magkänsla stämde. De hade ett genuint intresse av att lära känna mig. Till skillnad från vissa andra var de inte med i programmet för att synas i tv.
Lotta Glimstedt (källa: Aftonbladet.se)

Madelenes killar
Martin Nilsson, 32, egenföretagare, Helsingborg
”Jag är en levnadsglad kille med stort umgänge. Är egenföretagare och på fritiden tar jag gärna en promenad i naturen eller umgås med vänner.
(...) Hon verkar vara väldigt driftig och var väldigt söt i sin presentation. Jag gillar att hon var egenföretagare, hon verkar vara en tjej som inte är rädd att hugga i, det gillar jag!”
Madelenes kommentar: ”Hans driv fångade mitt intresse. När jag väl träffade honom förstod jag inte ett ord av vad han sa. Det tog mig en vecka att vänja mig vid hans skånska.”

Anders Persson, 40, egenföretagare, Luleå
”Mina största intressen är mina barn som jag har varannan helg och att åka hoj när vädret tillåter. Är även en väldigt social kille som gärna umgås med mina vänner. Jag är jägare och gillar att laga mat.”
(...) Jag skulle nog ta med mig Madelene upp till skogen och visa henne jaktstugan och sen tända en brasa och ha med något att grilla och ett gott vin eller några kalla öl.”
Madelenes kommentar: ”Utseendemässigt var inte Anders en kille som jag vanligtvis skulle ha spanat in, men han verkade så charmig och lättsam. Dessutom tyckte jag att det lät kul det där med jaktstugan. Jag såg framför mig hur jag gick runt i skogen med klackskor.”

Ulrikas killar
Johan Widlundh, 39, personlig assistent, Östhammar
”Jag är en sprallig 39-åring med barnasinnet kvar. Älskar att hitta på en massa bus men sitter lika gärna hemma ihopkrupen i soffan framför en bra film eller varför inte en riktigt bra bok.
(...) Tror absolut att vi skulle ha hysteriskt kul på en dejt för jag är fruktansvärt usel på ”gitarrhjälten”, men det bjuder jag på.”
Ulrikas kommentar: ”Brevet hade charm och det märktes att han hade tänkt till och återkopplat till mitt tv-spelsintresse.”
Lasse Ström, 39, fotbollstränare, Norrköping
”Jag är en glad skit, lätt att umgås med, positiv kille som nästan alltid är på ett gott humör.
(...) Det var det där med att du smakar choklad. Jag smakar ju jordgubbe och jordgubbe och choklad passar bra ihop. Sen tycker jag att Ulrika verkar vara en härlig tjej som är lätt att umgås med, så är hon givetvis grymt läcker.”
Ulrikas kommentar: ”Jag läste brevet först och blev charmad av jordgubbekommentaren. Sedan hoppades jag så innerligt att bilden skulle leva upp till brevet. Jag blev inte besviken.”

Helenas killar
Oscar Qvant, 25, student, Ljungby
”Jag är väldigt sportintresserad, blir mycket spontanidrottande som fotboll, beachvolley (på sommaren). Tränar sex dagar i veckan, omkring 10 pass brukar det landa på.
(...) Jag skulle älska att ha någon - för en gångs skull- som delade min passion och mitt intresse för träning. Varför är ni så få?”
Helenas kommentar: ”Träning är en viktig del i mitt liv, så det var inte så konstigt att Oscar lät intressant.”

Michel Gunnarsson, 27, befäl, Göteborg
”Ett av mina största intressen är definitivt att träna. Kampsport varvas med allt från löpning och styrketräning till body pump eller promenader.
(...) I övrigt tillhör jag kategorin människor som anser att åldern bara är en siffra. Siffror är inte alltid vad de utger sig för att vara och kan ge många olika svar beroende räknesätt.”
Helenas kommentar: ”Jag gillade att Michel verkade vara så mogen och världsvan för sin ålder. Det var viktigt för mig.”

Så nu är det bara att vänta och på programmet klockan 20 på TV3, och se vem som blir deras val av partner...och jag har mina "favoriter" men de behåller jag för mig själv hehe....

Kram Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om