Stackars Vickan


Vilken måndag morgon det blev...

Vickan kände redan igår kväll av rejäla magsmärtor men då tog hon en värktablett och somnade. Imorse så vaknade hon tidigt och väckte mig, hon hade fått ont igen. Jag ringde akutmottagningen i Eksjö och vi fick komma in dit direkt. Vi kunde inte åka iväg till Eksjö förrän Madde gått till skolan och fixat att någon kollade till hunden medan vi var på sjukhuset.

Väl på sjukhuset så tog de in Vickan ganska snabbt. Jag väntade i väntrummet men när det gått 45 minuter så frågade jag vart hon var och då visade en sköterska in mig till henne i rum nummer ett. Där låg hon med kanyl i armvecket, de hade tagit många blodprover samt urinprov. Nu väntade hon på att läkaren skulle komma. Jag satt och somnade till lite i den sköna stolen vid sängen där hon låg men när läkaren kom in så kvicknade jag till hehe...hon kände på magen och sa att det inte var blindtarmen (som vi misstänkte) utan hon hade troligtvis urinvägsinfektion som inte hade visat sig med sina vanliga besvär. Hon fick recept på penicilin och vi fick åka hem.

Mamma hade bakat bullar *mums* när vi kom till dem och jag tog av "veckobonusen" och åt två varma nybakade + mjölk *ooo så gott*.

Det blev ugnsomelett till middag idag och jag är så mätt och go nu.

Nu ska jag kolla vidare på Ullared2, vi hörs!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om