Husbil & Husvagnsmässan 2010

Madde och Jörgen på mässan

Så var det dax igen...för Husbil & Husvagnsmässan i Jönköping. Vi kom till Jönköping runt 9.00, vi hade med oss frukosten så vi åt i bilen utanför entren till mässan. Skönt att inte vara hungrig när man besöker mässor, allting är ju så dyrt när man ska äta och dricka.

Vi började med att besöka Hobbys monter - vilka fina vagnar alltså. Vi gick vidare och tittade in i många många vagnar. Kabe, Eriba, Dethleffs, Knaus m fl men en vagn som jag föll pladask för var Fendt. Allt var suveränt fint - rakt igenom.

Många steg blev det under vår vandring på Elmia, närmare bestämt över 6000 stycken och jag känner mig riktigt duktig när det gäller min bantning (jag tycker inte om ordet bantning egentligen), det fungerar utmärkt och jag känner mig inte hungrig mellan mina måltider. Kaffe, the eller vatten är min enda drycker och det känns bra faktiskt, jag känner inte att jag försakar läsk, saft eller annat sött. Jag har ju inget sug efter sötsaker när jag äter rätt och är mätt på rätt sätt.

På vägen hem tog vi en titt på Utsikten, en utsiktsplats utanför Huskvarna. Sen satte vi oss och fikade i Järabacken på en rastplats. Jag tog en kopp kaffe och en banan medan de andra åt bullar till kaffet.

Så ikväll när vi kom hem var vi trötta allihopa så vi sjönk ner i varsin fåtölj. Mikael och Åsa kom lite senare till oss och då fikade vi igen och pratade om mässan med mera. De åkte hem vid halv åtta så de inte skulle missa GP-speedwayen på TV vid åtta. Vi kollar istället nu på ett gammalt avsnitt av Morden i Midsommer som visas på TV8.

Nu ska jag in och spana lite på Facebook, se om jag fått mess eller nån kommentar hehe....

DU - du glömmer väl inte att skriva i min gästbok? 

Kommentarer

  1. Jag vill ha en husvagn, det är SÅ mysigt! Men sambon vägrar, han får väl nog med resandet på vägarna i jobbet antar jag ;)
    Jasså, du håller på du med å tappar kilon? Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Dansbandsfrun: Ja det håller jag på med, jag har hållit på med Viktväktarna i två veckor och imorgon är det dax för vägning nr: 2. Spännande att se resultatet av denna veckans "nyttiga ätande". Kram och lycka till med din viktnedgång också ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om