Hej bloggläsare...

Igår kväll var Jörgen och jag på Nifssarpskolan i Eksjö på föräldramöte och rundvandring på skolan. Victoria går Fordonsprogrammet (första året) och hon trivs jättebra. Jag hade aldrig varit där förut och jag blev verkligen positivt överraskad. Vilken fin gymnasieskola.

Många föräldrar hade kommit dit och vi alla satt i matsalen för att höra VD:n (det är en friskola) ge oss information om skolan och dess program samt presentera olika personal.

Vi delades sedan upp i klassvis då mentorer gick igenom exakt just för Vickans klass. Visade schema osv. Vi fick ställa frågor och de besvarades av lärare/mentorer. Innan rundvandringen fikade vi lite i matsalen.


Så var det fredag igen...veckorna går fort, barnen har nu gått några veckor i skolan och börjat komma in i dagsrutinerna igen.

Jag har också börjat komma in i "tänket", jag tar lite längre promenader varje dag och det känns jätteskönt.
Strax ska Vickan och jag bort till Djuraffären och trimma Mayah, klippa klor mm. Sen ska jag förbi Arbetsförmedlingen för jag vill ha mer information om två utbildningar som jag vill gå. Mer om detta i ett senare inlägg.

Ha det bra nu, så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om