I uppdrag att...

Hej vänner...

Igår blev jag uppringd av Micke som undrade om jag kunde följa med på möte med Alseda Bygdegårdsförening. Jag blev först frågande, varför men när jag fått mer kött på benen förstod jag mitt uppdrag. Jag skulle göra en hemsida till föreningen och de ville ha med mig på mötet så jag skulle få information så jag kunde börja med ett förslag till hemsida.

Visst känner jag mig hedrad, att jag fick uppdraget och det ska nog inte bli svårt att få till en fin och informativ hemsida åt Alseda Bygdegård.

Idag är det tisdag och jag har varit på torget för att finna gardintyg till vardagsrum/finmatsal i huset. Det är inte lätt alls, 15 meter går det åt och då får inte meterpriset vara allt för högt...

Jag var inne i Vetlandas äldsta gardinaffär och skulle se vad som fanns. Jag hittade några varav ett skulle kosta 2995 kronor för 15 meter och då trodde jag att jag skulle svimma hehe....aldrig jag betalar 3000 för gardiner.

Tisdag innebär också Viktväktarna och ny vägning. Jag har inte fuskat denna veckan heller men jag har däremot inte skrivit ner allt jag ätit fast ändå haft koll på antalet PP varje dag så inte jag överskridit budgeten. Vi får se vad vågen visar denna vecka, det känns iallafall bra och jag känner det på kroppen också att jag minskat i vikt och centimetrar.

Nu är det bäst att gå tillbaka till spisen så köttgrytan och potatisen är färdigkokta tills mina "män" kommer hem och äter på middagsrasten.

Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om