Bosse och Anita - På väg igen



Bosse & Anita Andersson, ett countrysångarpar från Vetlanda. De har sjungit sedan 1965 då deras första skiva släpptes. Deras texter är tänkvärda och helt och hållet underbara. Man blir lugn och harmonisk av att lyssna på deras sång och text. Jag hittade detta YouTube-klipp och blev glad, jag har nämnligen sökt på deras namn men ej funnit så mycket "av dem". De har ju iof medverkat i "Minns du sången" och det finns några klipp från de programmen men jag skulle efterlysa fler klipp som det som jag har lagt in här nu.

Lyssna och njut av texten, jag gillar country och jag hoppas att även du kommer göra det!


Kommentarer

  1. Hej Neola.Jag har också letat efter mer filmklipp med Bosse och Anita.Men har inte hittat några.Man får vara glad för de som finns. De har som du sa jättefina texter och sjunger väldigt bra. Jag har också letat efter om de har någon hemsida.Men jag har inte fått fram någon.Ha det så bra. Hälsningar Magnus Axelsson Jag finns på face book

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om