Måndag morgon...

Hej mina vänner...

...har ni haft det bra i helgen? 

För mig har det varit lugnt och skönt mest hela tiden. Jag vet att jag inte har bloggat några dagar men det har funnits ett "projekt" som har tagit mycket tid och tankeplanering och funderingar fram och tillbaka. Men det känns skönt nu och snart kommer jag berätta mera om "projektet".

Min viktresa, den rullar på och dagarna flyter fram oförskämt bra tycker jag. Jag har lärt mig att säga "nej" till bullar och kakor vid fika med kaffe. Jag känner ingen förlust - än men visst kommer väl sug efter fikabröd nån gång men det får man ta ställning till då.

Söndagen präglades till största delen av det Svenska Valet. Jörgen och jag for till vallokalen och gjorde vår medborgliga rättighet - röstade. Vilket parti som fick min röst håller jag för mig själv, faktiskt tycker jag att varje parti har något som är bra och något som de gör sämre...usch det är svårt. Valresultatet var kanske tippat av många men det slutliga resultatet av valet kan visst inte ses förrän på onsdag-torsdag.

Igår måndag sov jag något längre än jag borde göra. Sängen var varm och go och Madde kände sig inte helt kry så hon var hemma från skolan. Telefonen ringde och min kusin Miriam ringde och frågade om hon fick komma på fika. - JA, självklart svarade jag. Jag blev så glad! Lite konstigt var det faktiskt för jag måste drömt om henne för jag hade henne i färskt minne. Hon kom efter att hon varit i affären och handlat och vi åt då frukost tillsammans.

Mamma kom över på måndagseftermiddagen, vi gjorde tillsammans en stor bunke med viktväktarsallad *mums* så nu har jag sallad i en veckas tid :)

Idag kände Madde sig lite bättre så hon gick till skolan, jag har suttit vid TV4 Nyhetsmorgon och strax är det ett nytt avsnitt av Våra bästa år. Innan dess ska jag bädda och fixa köket.

En vecka går fort, ikväll är det vägning igen hos Viktväktarna....spännande!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om