En söndag - skön och lugn

Min söndag började med att jag hade en lååång sovmorgon. Klockan var över 11 när jag klev ur sängen och halv tolv kom mamma och pappa på brunch. Vi åt av kycklingsalladen som blev över sen igår kväll och jag bjöd mamma på vitlöksdressingen som jag köpte på CityGross i somras. Jag bara älskar den dressingen men jag får vara lite försiktig nu när jag ska gå ner i vikt.

Vidare idag så har jag promenerat med vovven med några timmars mellanrum, vilket härligt väder det har varit i helgen.

Mikael och Åsa var hos oss och fikade i eftermiddags också, jag var duktig och åt vindruvor till kaffet istället för toscakakan som de andra åt.

Det blev en sen middag idag, tiden går ju så snabbt. Jag kokade potatis och stekte fläskkotletter till. Brunsås och färsk gurka fanns också till. Jag mätte upp min portion på min tallrik, men två potatisar var för mycket så jag kunde inte äta upp allt.

Nu tittar jag på Irene Huss på Kanal5. Jag har sett filmen innan men jag tycker om sådana filmer så jag tittar gärna en gång till. Imorgon börjar nya avsnitt av Ullared och programmet heter Ullared2, det ska bli spännande att se de nya avsnitten.

Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om