En underbar lördag

Hej Hej

Idag har jag haft en underbar dag. Jag har inte haft så mycket ont i högerfoten vilket har underlättat kissepromenaderna med Mayah. Vi åt frukost som vanligt sen tog jag och Jörgen med oss Mayah på en promenad ca 20 minuter. Vad skönt det känns i kroppen.

Ikväll skulle vi ha kycklingsallad som lördagsmys, så jag grillade en kyckling i lergryta (oj så länge sedan jag gjorde detta) och resultatet blev lyckat. Jag rensade bort alla "ben" i kycklingen och delade i småbitar, kokade riset och la i grönsakerna.

Innan vi skulle äta så ville jag ut igen på en promenad hehe, så vi gick en ännu längre runda denna gången. Det blev en sträcka av 3,5 km och det tog cirka 40 minuter. När jag kom hem var jag så enormt stolt över mig själv.

Medan Postkodsmiljonären visades på TV så åt vi och jag njöt av den uppmätta mängden med kycklingsallad. Jag "festade" till det lite och ringlade över lite vitlöksdressing och det gjorde susen, oj så mumsigt...och vatten därtill...

Min "veckobonus" tillät mig att kunna ta 2 dl med glass till efterätt och så 1 dl med blåbär därtill, ännu mer njutning hehe...

Nu sitter jag vid datorn och surfar runt lite grann på Internet. Gubben har somnat i soffan, så även Mayah som ligger på mattan bredvid mina fötter. Madde har också gått till sängs.

Uppdaterar detta inlägg lite senare med två underbara bilder från vår långpromenad idag.

Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om