Vilken kväll det blev när Be-Ge bjöd på 80-årsfest
I fredags var mannen och jag bjudna till Oskarshamn på fest, en fest för att Be-Ge konsernen (där min man jobbar) firade att de hade fyllt 80 år. Vi bussades från Vetlanda till Elajo-Hallen i Oskarshamn. Vi möttes av finklädda damer och herrar som välkomnade oss i i hallen som var dukad som en det vore en galamiddag. Vackra kandelabrar lyste vackert på de fint dekorerade borden. Murgrönor ringlade fram längs de långa borden. Förrätten var framdukad när vi kom dit och den intog med god aptit. Tror det var rådjurskött med grönsaker och en creme med lingon i. Fin bordsdekoration av murgröna och blommor. När tal hade hållits av ägare och andra samt gratulerat de som varit anställda hos Be-Ge i 25 år var det dags att ställa sig i kö för att ta utav huvudrätten. Det var ett buffébord med oxfile, kycklingfile och laxfile, fräsch sallad med fetaost, en syrlig och supergod sås och potatisgratäng. Ett gott bröd fanns också att få, som de bakat in en creme i. Gott! ...