Inlägg

Visar inlägg med etiketten Julbord

Sandsjö Wärdshus

Bild
... där var vi i tisdags kväll och åt julmat tillsammans med familjen, mamma och pappa. Så mycket av god mat, jag tog lite varje gång och gick och hämtade flera gånger istället. Mest blev det gravad lax och sill. Pateen och mycket annat var också jättegott. Kvällen avslutades med en kopp kaffe och ostkaka, godis och struva som efterrätt. Sandsjö Wärdshus kan jag verkligen rekommendera om du vill äta ett mycket gott, stort och vackert julbord med en bra prislapp. Jag och min fina lilla mamma.

Julbordskryssning till Åland

Bild
I söndags förmiddag åkte vi till Huskvarna för att därifrån åka med Erlings Resor till Stockholm/Åland. Med på bussen var även familjerna Werninger, Lundström och Sjöberg/Johansson och en tjej till vars efternamn jag ej kommer ihåg. Klockan halv fem var bussen uppe i Stockholm och vi fick näst intill gå ombord direkt. Mycket folk var det som skulle med Viking Cinderella men det gick ändå rätt fort att komma ombord och få sin hytt. Klockan 18.00 hade vi sittning och då hade det dukats upp ett gigantiskt julbord. Mannerströms sillbord, vanliga kall och varmrätter samt ett stort dessertbord....ja jag mådde inte alls väl när vi gick därifrån två timmar senare ;) Senare på kvällen satt vi i salongen där Jenny Saléns och Perikles spelade upp till dans. Mycket folk dansade och hade det jättetrevligt - precis som vi. På hemresan så blev vi överraskade med att vi blev bjudna på jullunch klockan 13.00 - Stort tack till dig! Nöjda och trötta kom vi hem sent på ...