Inlägg

Visar inlägg med etiketten Lasse Stefanz

Eldsjälsgalan Bingolotto & Lasse Stefanz

Bild
Nu har precis Eldsjälsgalan börjat på Tv4. Vilka härliga eldsjälar det finns, är djupt rörd. Det är ju också Bingolotto i programmet,  kvällen till ära så köpte jag en online-lott och jag sitter nu och väntar på att få "dutta" på bingobrickan - med datormusen. Bredvid datorn står även en skål med ostbågar för idag är det "ostbågens dag". Håller tummarna för vinst på min lott ikväll.... Tänk, en solresa med Fritidsresor till Gran Canaria, värde 25.000 kronor är inte helt fel....hmmm jag drömmer mig dit en stund. Vi ses!

Pumpen Vänner Dans och Lasse Stefanz

Bild
Igår var det inte en helt vanlig lördag. Det som var annorlunda just denna lördagen var att vi fick några goa vänner på besök klockan halv fyra. Det var Östen, Micke och Åsa som kom. Lite senare kom även Vickan från Oskarshamn. Vi fikade lite tillsammans och vi gjorde oss fräscha för att tillbringa sex timmar på Pumpen i Södra Vi. Vi åkte dit, bordet var beställt till klockan 19 och då bjöds det på helstekt fläskfilé, potatisgratäng och grönsaker. Kaffe och kaka till dessert. Det var mycket gott. Det var inte så jättemånga som hade bokat bord och åt som vi men det var lagom mycket för att det inte skulle bli köer osv.  Lasse Stefanz riggade upp sin utrustning medan vi åt, gjorde soundcheck och fixade i ordning på och runt scenen. Olle Jönsson syntes även till då och då....och vi kunde inte annat än att småle hihi... Klockan 21 tog trummisen och räknade ner till kvällens första låt.  Vi i gänget var framme vid scenen "som vanligt" när Lasse Stefan...