LCHF-pasta, tomatsås och parmesan
Hejsan... Ikväll har vi varit i Eksjö hos mina föräldrar för att hälsa på dem innan vi åker till husvagnen över midsommar. Mamma hade grillat hamburgare till Jörgen och Madde och till mig och henne hade hon gjort LCHF-pasta och tomatsås. Så otroligt gott detta var...jag njöt verkligen! Jag vill därför dela med mig av receptet som hon hittat i en LCHF tidning. Till 4 personer behövs: 4 ägg 125 gr Philadelphiaost eller annan färskost 1/2 dl fiberhusk 1 krm salt 1 gul lök 2 vitlöksklyftor Smör eller olja att steka i 2 burkar krossade tomater 1 dl vispgrädde Salt och peppar Parmesanost Sätt ugnen på 150 grader. Vispa äggen pösigt. Blanda i färskosten, fiberhusket och salt och peppar och vispa så att det blir en slät smet. Låt stå ett par minuter och vispa sedan en gång till. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper och lägg över ett inoljat bakplåtspapper. Kavla försiktigt ut smeten så att den blir så tunn som möjligt. Grädda med pappret på i mitten av u...